Kompulik...

Temat: rysa na spawie (RC46)
nareszcie ktoś czyta książki o tematyce spawalniczej może jeszcze jakiś komentarz do tych spoin Damo 88?

ale dość wygłupów. Sprawa jest poważna. Po szerokości pęknięcia (nie mylić z długością) konieczne jest odstawienie ramy albo jej rzetelna naprawa, tzn:

1. Badanie metodą penetracyjną PT w celu określenia dokładnego kształtu i położenia pęknięcia
2. Wywiercenie w odległości 5 mm od końców pęknięcia otworków fi 3 mm a następnie wyfrezowanie frezem trzpieniowym pęknięcia aż do jego zaniku (nie szlifować!!!). Okresowo sprawdzać metodą z pkt 1 czy pęknięcie zanikło.
3. Jak go już nie będzie "wygładzić" i wyprofilować rowek do spawania metodą TIG. Musi jakiś spawalnik dobrać parametry i materiał dodatkowy do spawania (bardzo ważne bo stopów Al jest bardzo dużo i możn narozrabiać). Musi zrobić instrukcję WPS - kopię zachować.
4. Wykonać spoinę zgodnie z WPS - spawacz musi posiadać ważne uprawnienia (certyfikat) i doświadczenie do spawania aluminium - zrobić sobie ich kopię.
5. Wykonać RT spoiny (prześwietlenie) - może nie być łatwo (ew. UT ale będzie problem z doborem głowic - operator musi posiadać certyfikat 2 stopnia i doświadczenie w badaniu spoin aluminium - kopię certyfikatu zachować.
6. Jak bedzie spoina w klasie 1 wg odp. normy (w laboratorium RT/UT wiedzą) można iść do pkt 7. Z badania musi być sporządzony protokół - kopię protokołu i filmy zachować.
7. Pomiar geometrii ramy - czy czasem spawacz nie przesadził i jest prosta.

Potem można dalej jeździć. Jak zrobisz inaczej to nie martw się, za jakiś czs zapalimy ci na forum świeczki.

Możesz też zrobić tak jak ci radzi
bialy-murzyn
"zakleić jakąs naklejką i będzie dobre ... no ale wybór należy do każdego : >"

Reklamacja spoiny raczej wątpliwa - no bo eksploatacja (rocznik 2003) - jak koło opada z powrotem na asfalt to w rejonie główki ramy powstają ogromne naprężenia, które czasami się nam ukazują tak jak u ciebie - a jak udowodnić że na jednym kole się nie jeździło ...
Źródło: vfr-oc.pl/forum/viewtopic.php?t=7458